Ruilen en retourneren

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wil sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
U kunt uw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen u om ook het retourformulier mee te nemen naar de winkel. U krijgt zo snel mogelijk uw geld retour gestort op de rekening waarmee u betaald heeft. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kunt u het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kunt u opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken u om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje, binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour te sturen. Indien de retour gestuurde artikelen door u beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan u retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan u vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening tenzij het een productklacht betreft. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag u deze aan ons retourneren.  Op het retourformulier dient u dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht.

Heeft u een klacht?
Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail info@shoe-box.nl. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit uw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour. De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.
Klantenservice